środa, 7 maja 2014

Bułeczki z kaszą jaglaną na słodko.

Witam!

Mój pierwszy post i już nie wiem co napisać :)
Może zacznę jak najprościej się da: od przepisu!

Zaserwuję Wam otóż bułeczki z kaszą jaglaną (moją ulubioną kaszą!) na słodko z cynamonem i suszonymi śliwkami!



Nigdy nie piekłam czegoś takiego, więc przed zabraniem się do roboty buszowałam wśród różnych przepisów, aż w końcu pozlepiałam tak jak mi najbardziej pasowało i wyszło... pysznie!
Po poczęstowaniu kilku osób potwierdziło się moje wyczucie dobrego smaku w bułeczkach ;)

Polecam i zachęcam do wypróbowania.
Jedna bułeczka (ok 5-6cm średnicy) ma ok 100 kcal ;)

- dwie szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
- szklanka mąki razowej/żytniej
- pół szklanki zmielonego siemienia lnianego
- pół szklanki otrąb owsianych
- pół szklanki cukru (żeby nie było za zdrowo! A co! a tak serio to nie miałam zastępczej mniej kalorycznej słodyczy... ale można oczywiscie cukier zastąpic miodem lub słodzikiem)
- drożdże instant
- dwie garście suszonych śliwek
- pół szklanki mleka 0.5%
- łyżeczka soli

W wykonaniu banalne: suche produkty mieszamy, dodajemy mleko (nie pamietam ile dokladnie dodalam, mogło byc tak, że pół szklanki to za mało, więc w razie konieczności więcej mleka), wyrabiamy dokładnie ciasto. Gdy wyrośnie - formujemy male kulki, nacinamy "X" - wsadzamy do piekarnika na 20 - 25 min w temperaturze 190 stopni i gotowe!
Szybkie, proste, a jakie pyszne... ;) aaa i ZDROWE! Na śniadanie idealne!



Z góry przepraszam za ogólnikowy przepis i składniki. Mam w planie pisać bardziej szczegółowo ;)

W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz